Informacije

+381 13 832-900

Centriranje trapa – reglaža trapa

Centriranje trapa zakažite na broj telefona
U okviru auto servisa STUP Vršac radimo centriranje (reglažu) trapa  na komercijalnim vozilima kao i na putničkim automobilima, i to na najsavremenijem uređaju nemačke marke Beissbarth, uz pomoć 8 preciznih digitalnih kamera koje se montiraju na  točkove vozila.  

Šta je centriranje (reglaža) trapa?

Centriranje trapa je podešavanje uglova točkova kako bi oni bili međusobni paralelni, a takođe normalno i istovremeno prijanjali na podlogu. Pravilno centriranje trapa omogućuje precizno držanje pravca u toku vožnje kao i duže trajanje guma na Vašem vozilu.  

Ko radi centriranje (reglažu trapa)?

U autoservisu Stup Vršac, centriranje trapa vrše visokolvalifikovani mehaničari sa dugogodišnjim iskustvom.  

Zašto se radi centriranje trapa?

Redovna reglaža trapa se primenjuje kako bi se:
  • smanjilo habanje i trošenje guma;
  • povećao vek trajanja guma;
  • poboljšale performanse vozila;
  • povećala udobnost i vozača i putnika;
  • uštedelo gorivo;
  • povećala sigurnost u saobraćaju;
  • izbeglo zanošenje vozila i vučenja u stranu.
 

Na koliko je potrebno uradi proveru trapa?

Centriranje trapa treba uraditi jednom godišnje ili na 10.000 km.  

Kada je potrebno uraditi centriranje trapa?

Potrebno je uraditi centriranje trapa u situacijama:
  • kada je vreme za redovnu reglažu trapa;
  • kada se menjaju deo ili delovi sistema oslanjanja;
  • u slučaju mehaničkih oštećenja samog trapa (npr.upadanje u rupu);
  • kada vozilo zanosi;
  • kada primetite neravnomerno habanje i trošenje guma i
  • kada se stavljaju nove gume.
Naš autoservis nudi i montažu i demontažu guma, kao i sve ostale vulkanizerske i automehaničarke usluge.  

Kako prepoznati da li treba da se uradi centriranje (reglaža) trapa na vozilu? Koji sve problemi nastaju kada se ne uradi centriranje trapa na vreme?

U situacijama kada:
  • automobil vuče u stranu,
  • otežano upravljate Vašim vozilom,
  • auto nije stabilan u toku vožnje,
  • prelazite preko prepreka i čujete „lupkanja“,
  • gume nisu podjednako potrošene i
  • volan vam je iskošen
vreme je da odvezete auto na centriranje trapa.  

Kako se radi reglaža trapa?

Centriranje trapa se izvodi kroz 3 podešavanja:  
  1. Nagib točka

Ako posmatrate auto sa prednje strane, nagib predstavlja ugao između normale i točka na horizontalnu ravan i meri se u stepenima. Cilj je da centralna linija točka naleže (bude normalna) na površinu. U slučaju da točkovi naginju ili na spolja ili na unutra, dolazi do neravnomernog trošenja Vaših guma. Ako točkovi koji se nalaze na istoj osovini a naginju na različite strane, automobil će vući u levu ili desnu stranu.
  1. Zatur točka

Gledajući auto sa bočne strane, zatur točka je ugao između ose amortizera i vertikale površine i isto se meri u stepenima. Pozitivan zatur točka predstavlja situaciju kada je osa amortizera usmerena ka vozaču, dok je negativan ako je osa usmerena od vozača. Negativni zatur točka može dovesti do otežanog upravljanja vozilom, odnosno zanošenja u levu ili desnu stranu, dok preveliki stepen pozitivnog zatura izaziva potrese volana prilikom nailaska na neravnine. Nejednak stepen zatura na točkovima koji se nalaze na istoj osovini može dovesti takođe do zanošenja automobila u toku vožnje. Idealan je pozitivan zatur i to od 3 do 5 stepeni.
  1. Raspon točka

Gledano na vozilo iz ptičje perspective, konvergencija (raspon točka) je ugao koji stvaraju centralna podužna linija točka i centralna podužna osa vozila, odnosno ugao koji točkovi formiraju sa centralnom osom samog vozila. Raspon je pozitivan ako su točkovi jedan prema drugom zakrenuti, dok u situaciji kada su točkovi zakrenuti ka spolja, dobijamo negativan raspon. Raspon točka je najvažnije podešavanje gledano iz ugla pravilnog trošenja guma. Pored navedenih, postoje još neki parametri koji se podešavaju prilikom centriranja trapa.  

Koliko traje centriranje trapa? Koliko je vremena potrebno da se uradi centriranje (reglaža) trapa?

  Centriranje trapa zavisi od tipa vozila, kod nekih vozila se centrira samo prednji trap a kod nekih se centriraju oba trapa (i prednji i zadnji trap). Za centriranje trapa potrebno je od 40 do 60 minuta.

Reglaža trapa – cena

Kontaktirajte nas, i naši zaposleni će u zavisnosti od tipa vozila, guma i ostalih parametara odrediti cenu centriranja trapa za Vaše vozilo.
Scroll to Top